- MALARSTWO
- RYSUNEK
- GRAFIKA
- TKANINA
- BIŻUTERIA
- SZTUKA UŻYTKOWA
- GALERIA
- POEZJA
Wędrówka przez świat sztuki jest dla Elżbiety Łazowskiej odkrywaniem niewidzialnych ścieżek, którymi pragnie podążać. Odbieranie wszechświata wszystkimi zmysłami jak również przetransponowanie go poprzez możliwe środki wyrazu to fragmenty jej opowieści, w której malarstwo splata się z tkaniną życia. Wszechstronne zainteresowania od dziecka pobudziły autorkę do kreowania, urzeczywistniana nieskończonej wyobraźni. Pasje Elżbiety Łazowskiej znalazły podatny grunt, skłoniły do przejścia przez korytarze zakamarków na Wydziale Sztuki. Czas spędzony pod okiem mistrzów, zaowocował rozkwitem w wielu dziedzinach sztuki. W swoich pracach artystka wyraża i opisuje przedmiot przez interdyscyplinarne podejście do bytu. Wielcy mistrzowie począwszy od prehistorii są źródłem inspiracji oraz towarzyszą jej w twórczej eksploracji rzeczywistości.
Rozstanie z każdym dziełem, które opuszcza warsztat twórcy, jest jak pożegnanie ze skrawkiem własnej duszy, jednak wiadomo, że w ten sposób sztuka żyje swoim życiem inspirując innych. Artystyczne ścieżki, zarówno te rzeczywiste, jak i metaforyczne są odzwierciedleniem głębokiej fascynacji i miłości do sztuki, co znajduje swój wyraz w eksploracji rozmaitych form wyrazu.
Fascynacja sztuką Japonii, własnoręczne wytwarzanie papieru czerpanego, tworzenie na papierze czerpanym, to wszystko jest dla Elżbiety Łazowskiej próbą przekroczenia granic medium, by dotknąć esencji sztuki jako takiej. Każde dzieło jest próbą zrozumienia czy reinterpretacji świata, dając początek nowej tożsamości sztuki, która zawsze pozostaje dla autorki impulsem poszukiwań tajemnic do odkrycia.
MALARSTWO
To jedna z dziedzin sztuki wśród dyscyplin artystycznych występujących w twórczości Elżbiety Łazowskiej.
Koncentrowała się szczególnie wokół obserwacji detalu botanicznego, który przedstawiała z wielką precyzją stosując bliski hiperrealizmowi zabieg powiększenia, nie rezygnując przy tym z wykorzystania ekspresji faktury malarskiej. Powiększenie i kadrowanie rzeczywistości jest przy tym podporządkowane rygorom zwartej kompozycji i subtelnej kolorystyki. Odbierając byt wszelkimi zmysłami zagłębia się w aspekty odrealnienia, figuracji, symboliki. Odszukać tam również można tajemniczą iluzję realności, osobliwe spojrzenie na pejzaż, doskonałą obserwację światła.
Warto zaznaczyć, że artystka nie ogranicza się tylko do techniki malarstwa olejnego na stereotypowym podobraziu płóciennym. Często wykorzystuje konopną kanwę jako osnowę, podkład na, której konstruuje cykle, które cechuje głęboka wnikliwość obserwacji świata, natury – fauny, flory. Inną bazą są własnoręcznie stworzone strukturalne przestrzenne w formie 3D papiery czerpane tworzące fenomenalny klimat zjawiskowych obrazów.
MALARSTWO NA PAPIERZE CZERPANYM własnoręcznie robionym
MALARSTWO OLEJNE
RYSUNEK
GRAFIKA
W zbiorze znajdują się również litografie, miedzioryty, monotypie.
TKANINA
W wizjach Elżbiety Łazowskiej gobelin to jednostronna tkanina obrazowa, dekoracyjna, która swoim wyglądem przypomina dzieło malarskie. Gobelin nie ma nic wspólnego z czymś co jest haftowaniem, wyszywanym, dzierganym, czy jakąś makatką. Tworzona jest ręcznie – tkana, aby powstała tkanina musi być osnowa i musi być wątek. Artystka projektuje i tka własnoręcznie wykorzystując wątki wełniane, lniane, bawełniane, jedwabne na konopnej osnowie. Przedstawia motywy roślinne bądź formy geometryczne. Tkactwo to czynność bardzo żmudna i czasochłonna, a gobeliny o wielkim formacie wymagają poświęcenia na to nawet kilka lat. Poprzez swój uniwersalny design, dopasowują się do każdego wystroju wnętrza.
W twórczości Elżbiety Łazowskiej znajdujemy również inną formą tkacką tworzenia z włókien jutowych, konopnych. Są nimi rzeźbiarskie figuralne przedstawienia miękkich pakułowych popiersi. Zaskakują zderzeniem użytych materiałów i tematyki. Mogą wywoływać skojarzenia ze zmumifikowanymi szczątkami. Sztuka ta ma abstrahować, zadziwiać, przyciągać uwagę, skłaniać do przemyśleń.
BIŻUTERIA
Biżuteria zaprojektowana i wykonana z wosku przez Elżbietę Łazowską, odlewana w specjalistycznej manufakturze tak zwanego odlewania srebra na wosk tracony.
Technika ta znana była już w starożytnym Egipcie, Mezopotamii. Najsłynniejszy historyczny skarb znaleziony to złoty naszyjnik Tutenchamona.
W pracach wykorzystane są kamienie szlachetne, amonity zwane głowonogami z giełdy minerałów, srebro, złoto. Ulubiony kamień bursztyn z inkluzjami, czyli zatopionymi fragmentami fauny i flory przez swą doskonałość daje możliwość tworzenia niezwykłych i niepowtarzalnych dzieł jubilerskich.
SZTUKA UŻYTKOWA
Filcowanie
na mokro: to technika, w której wilgotna wełna jest formowana i zlepiana poprzez ręczne wyciskanie, gniecenie i formowanie przez co umożliwia stworzenie form płaskich i przestrzennych. Inną metodą jest filcowanie na sucho przy użyciu specjalistycznych igieł. Wełna merynosów posłużyła artystce do wykonania narzut, dywanu.
Kolejnymi elementami wytworzonymi do użytkowania na co dzień są projekty bram, panele wycinane laserowo, malowane fronty mebli, mozaika naścienna, element dekoracyjny malowany i wyprofilowany w łupku kamiennym.
STREET ART
GALERIA
Galeria to oaza natchnienia tutaj wszystko płynie w nieskończonej ilości czasoprzestrzeni. Miejsce gdzie powstają i urealniają się wizje.